Retargeting for nettbutikker

Å få salg fra helt nye kunder nettbutikken kan være en utfordring uten å bruke "retargeting". Retargeting med produktkatalog på Facebook og Instagram er mulig den viktigste kampanje du kjører som nettbuikk-eier. Målet med den er å fange opp de startet kjøpereisen, men ikke fullførte.


Når du har koblet opp varekatalogen din mot annonseplattformen til Facebook får du mange muligheter. Her kan du laste ned et kampanjediagram med for bruk av videoannonser og produktkataloger i Facebook Ads. PS: Husk også å installere pikselen.




Kampanjediagram med forklaring

Digitala tips

Av Øystein Iversen 02 Dec, 2020
Det skal mer og mer til for å nå frem med budskapet ditt i sosiale medier. Bruker man video øker sjansen betydelig. Visste du at Facebook prioriterer å vise video fremfor statiske bilder i feeden til brukerne? Her er noen tips og eksempler:
Med videokamera som webkamera
Av Øystein Iversen 27 Nov, 2020
I disse tider foregår mange av møtene med kollegaer og kunder via nettet. De aller fleste bruker sin bærbare med innebygd kamera, men med enkle grep kan du gjøre telefonen din eller ditt gamle videokamera til supre alternativer den innebygde. Jobber med kunder over hele landet og da er det greit at kvaliteten på bildene ser proffe ut.
Av Øystein Iversen 05 Nov, 2020
Enten du har en etablert bedrift eller er i oppstartsfasen, så håper jeg at du får gode tips som du kan bruke for å lykkes i sosiale medier/kanaler. Målet med denne guiden er å gi noen tips basert på erfaringer av hva som virker. Tipsene er delt inn i flere artikler som du kan lese her: Sosiale kanaler og målgruppe – Hvilken sosiale kanal skal du prioritere og hvor finner du målgruppen din? Facebook ”piksel” og publikum – Hvorfor det er viktig å bruke «piksel». Annonsering på Facebook og Instagram – Hvordan annonserer du mest mulig effektivt? Konverteringssporing og analyse – Google analytics og Hotjar. Trenger du hjelp til å lykkes digitalt, send gjerne en e-post til digitala@digitala.no . Kort oppsummering av tipsene finner du her: Velg riktig sosial kanal. Beskriv målgruppen. Hvilke sosiale kanaler du mest sannsynlig klarer å nå dem gjennom. Lag en liste på hva du mener vil gi kundegruppen din verdi. Skriv, lag video, ta bilder er annet annet for publisering. Annonsering Lag en business manager konto. Opprett en annonsekonto. Opprett en Facebook pixel (må på plass) Sette opp et eller flere publikum basert på det du ønsker å oppnå. Analysere resultater Opprett en Google Analytics konto Prøv å ta i bruk Hotjar på siden din. Trenger du hjelp til å lykkes digitalt, send gjerne en e-post til digitala@digitala.no .
Flere innlegg
Share by: